قیمت طلا در کشور

قیمت دقیق طلا اعلام نرخ طلا

قیمت طلا در کشور

قیمت دقیق طلا اعلام نرخ طلا

قیمت بروز طلا و سکه قیمت دقیق طلا در ایران و انس جهانی طلا

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قهوه اسپرسو فوری 

 

قهوه یکی از نوشیدنی‌های انرژی‌زای خوشمزه است که در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را مصرف می‌کنند. قهوه برای ایجاد دم‌نوش‌های محبوبی که امروزه می‌نوشیم مانند قهوه سیاه قوی «اسپرسو» شما که تحت فشار شدید دم می‌شود، مورد بازی قرار گرفته است.زیپان یکی از بزرگترین مراکر خرید عمده قهوه اسپرسو فوری در اصفهان و همچنین پخش عمده در دیگر شهر ها را دارد.

اسپرسو چیست؟

 

اسپرسو نوعی قهوه غلیظ با طعم کامل است که معمولاً به صورت شات سرو می شود. از همان دانه‌های قهوه درست می‌شود، اما کافئین قوی‌تر و بالاتری دارد. اسپرسو با استفاده از دستگاه اسپرسوساز با فشار آب داغ از طریق قهوه بسیار ریز آسیاب شده ساخته می شود. می توانید قهوه اسپرسو را با انواع دانه های قهوه و درجات مختلف برشته درست کنید.

شات اسپرسو در اروپا به ویژه ایتالیا، پرتغال، سوئیس، بلغارستان و غیره رایج است.

اسپرسو به طور کلی غلیظ تر از قهوه ای است که با روش های دیگر دم می شود، زیرا دارای غلظت بیشتری از مواد جامد معلق و محلول و کرم است (یک کف قهوه ای رنگ که هنگام ترکیب حباب های هوا با روغن های محلول قهوه آسیاب شده ایجاد می شود. کرم به طعم غنی و ماندگاری آن می افزاید. طعمی که با نوشیدن یک اسپرسو به دست می آورید. به عبارت دیگر، به دلیل فرآیند دم کردن تحت فشار، طعم ها در یک فنجان اسپرسو معمولی بسیار غلیظ است. در 3 مرحله پراکنده می شود (این چیزی است که نوشیدنی را منحصر به فرد می کند). فاز امولسیونی از قطرات نفت است، فاز دوم دارای روغن های معلق است، در حالی که فاز سوم حباب گاز است.

نکته جالبی وجود دارد که باید بدانید، قطرات روغن موجود در اسپرسو باعث حفظ برخی از ترکیبات معطری می شود که در روش های دیگر دم کردن از بین می روند.

نوشیدنی مورد علاقه شما نیز تاریخچه خوبی دارد: برای اطلاع از این موضوع به ادامه مطلب مراجعه کنید

کلمه اسپرسو در ایتالیایی به معنای "قهوه تحت فشار" است، اما معنایی از سرعت نیز دارد (بله، این توضیح زیادی دارد). اسپرسو در اوایل قرن بیستم در ونیز ایتالیا اختراع شد. این نوشیدنی توسط لوئیجی بزرا ساخته شد که آزمایش هایی را با قهوه انجام می داد تا ببیند چگونه می تواند دم کردن خود را سریعتر کند. او صاحب یک کسب و کار تولیدی بود و برای او این ناامیدکننده بود که درست کردن یک فنجان قهوه زمان زیادی را صرف کرد.

او سپس متوجه شد که اضافه کردن فشار بخار به دستگاه راه حل است. این نه تنها زمان تولید دم را کاهش می دهد، بلکه نوشیدنی بسیار قوی تری نیز ایجاد می کند. روش جدیدی که او کشف کرد، بهترین کیفیت دانه‌های قهوه را نشان داد و لوئیجی نام دستگاه را «ماشین قهوه سریع» گذاشت. اگرچه لوئیجی بزرا با ایجاد دستگاه قهوه سریع بسیار باهوش و جلوتر از زمان بود، اما بازاریابی او چندان موفق نبود.

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

سرو قهوه ترک

قهوه ترکی آسیاب.

اولین چیزی که به آن نیاز دارید آسیاب کردن قهوه است. "ترکیش آسیاب" به قهوه ای اطلاق می شود که به پودر ریز آسیاب شده و از نظر قوام و ظاهر شبیه به پودر کاکائو است. این نوع آسیاب برای تهیه قهوه ترک ضروری است. اگر آسیاب قهوه شما بزرگتر یا درشت تر از پودر باشد، قهوه به سبک آتشفشانی در قابلمه فوران می کند و اجاق گاز شما را به هم می ریزد - من این را خیلی زود یاد گرفتم. نه، شما نمی توانید از قهوه آسیاب شده اسپرسو استفاده کنید، زیرا حتی آن هم خیلی بزرگ و درشت است. آسیاب‌های موجود در بازارها اغلب دارای تنظیمات «ترکیش آسیاب» هستند، و آسیاب‌های ویژه‌ای وجود دارند که به شما امکان می‌دهند قهوه‌تان را در خانه به خوبی آسیاب کنید. برعکس، شما می‌توانید این نوع قهوه را از قبل آسیاب کنید یا اینکه با خرید عمده قهوه ترک  آن را تهیه کنید که محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین برندهای ترکیه و یونان هستند.

کباب تیره، متوسط ​​یا روشن؟ قهوه ترک را می توان با قهوه تیره یا متوسط ​​روست تهیه کرد، این یک موضوع ترجیحی است، اگرچه رست های سبک تر توصیه نمی شود. برشته‌های متوسط ​​طعم «میوه‌ای» بیشتری به قهوه می‌دهند، اما به قیمت نت‌های «گرم‌کننده» یا «شکلاتی» موجود در قهوه برشته تیره‌تر. برشته کردن قهوه‌های سبک‌تر برای قهوه ترک توصیه نمی‌شود، زیرا فرآیند دم‌آوری شامل جوشاندن قهوه ریز آسیاب شده در آب است که طعم و عطر آن را استخراج می‌کند. کباب های سبک تر رطوبت بیشتری دارند و کمتر محلول هستند و در نتیجه عصاره گیری ناهموار و طعم بالقوه ترش دارند. علاوه بر این، رست‌های سبک‌تر فاقد عمق و بدنه لازم برای ایجاد طعم غنی و پررنگ است که مشخصه قهوه سنتی ترک است.

 «بریکی»، «سزوه» یا «ایبریک»

در اصل، یک گلدان کوچک. در حالی که ibriks در اندازه های مختلف موجود است، معمولاً تک سرو می شود. Briki، Cezve یا Ibrik نام‌های متفاوتی برای نوع خاصی از قابلمه‌های مسی هستند. این گلدان ها دارای ته پهن، گردنی نازک و دسته بلند هستند. این شکل منحصربه‌فرد «جمع‌آوری» کف را تسهیل می‌کند، زیرا کف از ته «فورش» می‌کند و در داخل گردن گلدان «جمع می‌شود»، جایی که متراکم و چسبناک می‌شود. شکل منحصربه‌فرد ریختن «سریع و سپس آهسته» را تسهیل می‌کند، که در آن فوم را به سرعت در فنجان می‌ریزید و سپس سرعت ریختن را تا حدی کاهش می‌دهید تا کف غلیظ و تیره قهوه به هم نخورد. برعکس، برخی از «متخصصان» پیشنهاد می‌کنند که از ابتدا تا حد ممکن آهسته بریزید، که به کرم اجازه می‌دهد تا با قهوه بیرون بیاید. من این کار را به هر دو صورت انجام داده‌ام، و در هر دو راه موفق بوده‌ام. نکته: این قابلمه‌ها علاوه بر مس، در رنگ‌های استیل، شیشه و نقره و همچنین مسی با روکش نقره نیز موجود هستند.

یک منبع گرما 

یا یک مشعل گاز یا شن داغ. فروشندگان خیابانی و اغذیه فروشی‌های مدیترانه‌ای سطح بالای این قهوه را روی «شن پخت» تهیه می‌کنند، که در آن دمای قهوه دقیقاً از طریق میزان عمقی که باریستا ایبریک را روی ماسه فشار می‌دهد، کنترل می‌شود. مشعل‌های گازی، در حالی که به‌قدری زرق و برق دار نیستند، امکان کنترل دقیق دما را نیز دارند. متاسفم صاحبان اجاق های برقی، اما قهوه ترک کم و بیش به مدیریت دقیق دمای شعله گاز یا شن و ماسه گرم شده نیاز دارد. با این حال، شما می توانید ibrik را روی المنت گرمایشی و خاموش کردن آن حرکت دهید و دما را از این طریق کنترل کنید.
جام دمیتاس. مانند اسپرسو، قهوه ترک در فنجان های کوچک تزئینی، معمولاً فنجان های دمیتاس سه و نیم اونس سرو می شود.

قند

میزان شکر کاملاً به شما بستگی دارد، اما غیر معمول نیست که این نوع قهوه با نسبت قهوه به شکر دم شود. 

 

 

  • مریم سn
  • ۰
  • ۰

قهوه روبوستا

این قهوه که نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از افراد است، در ابتدا به صورت گیلاس قهوه بوده  که توسط گیاه قهوه به وجود آمده. گیاه قهوه انواع مختلفی دارد که به دو نوع کانفورا و عربیکا تقسیم می شود. قهوه روبوستا از دانه گیاه کنفورا به دست می آید. خرید قهوه روبوستا به طور کلی طعم تلخ تر و اسیدیته پایین تری نسبت خرید به قهوه عربیکا دارد. خرید قهوه روبوستا شدیداً برای تهیه انواع قهوه اسپرسو فوری  و نوشیدنی های پایه اسپرسو مانند لاته و کاپوچینو یا موکا و ... استفاده می شود.

 

مزایای دانه ربوستا :

قهوه روبوستا به خاطر داشتن مقدار فراوان کافئین برای بهبود و تقویت متابولیسم بدن مفید بوده و خاصیت چربی سوزی آن باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

میزان کافئین زیاد در روبوستا موجب تقویت عملکرد مغز شده و از ابتلا به آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند.

 

انواع قهوه روبوستا:

 

قیمت قهوه ربوستا اوگاندا

قیمت قهوه ربوستا ساحل عاج

قیمت قهوه ربوستا پی بی PB

قیمت قهوه ربوستا چری

قیمت قهوه ربوستا اندونزی

قیمت قهوه ربوستا ویتنام

 

 

 

  • مریم سn