قیمت طلا در کشور

قیمت دقیق طلا اعلام نرخ طلا

قیمت طلا در کشور

قیمت دقیق طلا اعلام نرخ طلا

قیمت بروز طلا و سکه قیمت دقیق طلا در ایران و انس جهانی طلا

  • ۰
  • ۰

سرو قهوه ترک

قهوه ترکی آسیاب.

اولین چیزی که به آن نیاز دارید آسیاب کردن قهوه است. "ترکیش آسیاب" به قهوه ای اطلاق می شود که به پودر ریز آسیاب شده و از نظر قوام و ظاهر شبیه به پودر کاکائو است. این نوع آسیاب برای تهیه قهوه ترک ضروری است. اگر آسیاب قهوه شما بزرگتر یا درشت تر از پودر باشد، قهوه به سبک آتشفشانی در قابلمه فوران می کند و اجاق گاز شما را به هم می ریزد - من این را خیلی زود یاد گرفتم. نه، شما نمی توانید از قهوه آسیاب شده اسپرسو استفاده کنید، زیرا حتی آن هم خیلی بزرگ و درشت است. آسیاب‌های موجود در بازارها اغلب دارای تنظیمات «ترکیش آسیاب» هستند، و آسیاب‌های ویژه‌ای وجود دارند که به شما امکان می‌دهند قهوه‌تان را در خانه به خوبی آسیاب کنید. برعکس، شما می‌توانید این نوع قهوه را از قبل آسیاب کنید یا اینکه با خرید عمده قهوه ترک  آن را تهیه کنید که محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین برندهای ترکیه و یونان هستند.

کباب تیره، متوسط ​​یا روشن؟ قهوه ترک را می توان با قهوه تیره یا متوسط ​​روست تهیه کرد، این یک موضوع ترجیحی است، اگرچه رست های سبک تر توصیه نمی شود. برشته‌های متوسط ​​طعم «میوه‌ای» بیشتری به قهوه می‌دهند، اما به قیمت نت‌های «گرم‌کننده» یا «شکلاتی» موجود در قهوه برشته تیره‌تر. برشته کردن قهوه‌های سبک‌تر برای قهوه ترک توصیه نمی‌شود، زیرا فرآیند دم‌آوری شامل جوشاندن قهوه ریز آسیاب شده در آب است که طعم و عطر آن را استخراج می‌کند. کباب های سبک تر رطوبت بیشتری دارند و کمتر محلول هستند و در نتیجه عصاره گیری ناهموار و طعم بالقوه ترش دارند. علاوه بر این، رست‌های سبک‌تر فاقد عمق و بدنه لازم برای ایجاد طعم غنی و پررنگ است که مشخصه قهوه سنتی ترک است.

 «بریکی»، «سزوه» یا «ایبریک»

در اصل، یک گلدان کوچک. در حالی که ibriks در اندازه های مختلف موجود است، معمولاً تک سرو می شود. Briki، Cezve یا Ibrik نام‌های متفاوتی برای نوع خاصی از قابلمه‌های مسی هستند. این گلدان ها دارای ته پهن، گردنی نازک و دسته بلند هستند. این شکل منحصربه‌فرد «جمع‌آوری» کف را تسهیل می‌کند، زیرا کف از ته «فورش» می‌کند و در داخل گردن گلدان «جمع می‌شود»، جایی که متراکم و چسبناک می‌شود. شکل منحصربه‌فرد ریختن «سریع و سپس آهسته» را تسهیل می‌کند، که در آن فوم را به سرعت در فنجان می‌ریزید و سپس سرعت ریختن را تا حدی کاهش می‌دهید تا کف غلیظ و تیره قهوه به هم نخورد. برعکس، برخی از «متخصصان» پیشنهاد می‌کنند که از ابتدا تا حد ممکن آهسته بریزید، که به کرم اجازه می‌دهد تا با قهوه بیرون بیاید. من این کار را به هر دو صورت انجام داده‌ام، و در هر دو راه موفق بوده‌ام. نکته: این قابلمه‌ها علاوه بر مس، در رنگ‌های استیل، شیشه و نقره و همچنین مسی با روکش نقره نیز موجود هستند.

یک منبع گرما 

یا یک مشعل گاز یا شن داغ. فروشندگان خیابانی و اغذیه فروشی‌های مدیترانه‌ای سطح بالای این قهوه را روی «شن پخت» تهیه می‌کنند، که در آن دمای قهوه دقیقاً از طریق میزان عمقی که باریستا ایبریک را روی ماسه فشار می‌دهد، کنترل می‌شود. مشعل‌های گازی، در حالی که به‌قدری زرق و برق دار نیستند، امکان کنترل دقیق دما را نیز دارند. متاسفم صاحبان اجاق های برقی، اما قهوه ترک کم و بیش به مدیریت دقیق دمای شعله گاز یا شن و ماسه گرم شده نیاز دارد. با این حال، شما می توانید ibrik را روی المنت گرمایشی و خاموش کردن آن حرکت دهید و دما را از این طریق کنترل کنید.
جام دمیتاس. مانند اسپرسو، قهوه ترک در فنجان های کوچک تزئینی، معمولاً فنجان های دمیتاس سه و نیم اونس سرو می شود.

قند

میزان شکر کاملاً به شما بستگی دارد، اما غیر معمول نیست که این نوع قهوه با نسبت قهوه به شکر دم شود. 

 

 

  • ۰۲/۰۶/۱۸
  • مریم سn

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی