قیمت طلا در کشور

قیمت دقیق طلا اعلام نرخ طلا

قیمت طلا در کشور

قیمت دقیق طلا اعلام نرخ طلا

قیمت بروز طلا و سکه قیمت دقیق طلا در ایران و انس جهانی طلا

  • ۰
  • ۰

قهوه تخصصی عربیکا چیست؟

وقتی به "قهوه تخصصی" فکر می کنیم، قهوه عربیکا همان چیزی است که تصور می کنیم: از مزرعه ای به فنجان دیگر، دانه عربیکا از ظریف ترین، متنوع ترین و پویاترین گیاه قهوه است که در سراسر جهان رشد می کند. تولید موفق قهوه نیازمند شرایط آب و هوایی خاص، نیروی کار بیشتر و مراقبت مداوم برای رشد است. جای خود را به صدها گونه و رقم متمایز داده است. و می‌تواند طیف وسیعی از طعم‌ها، از شکلات و آجیل گرفته تا میوه‌ها، گل‌ها، گیاهان، ادویه‌ها و موارد دیگر را بیان کند.

حدود 70 درصد از تولید قهوه در جهان از گونه عربیکا است. در ارتفاعات بالاتر (900 متر بالاتر از سطح دریا و بالاتر) بهترین رشد را دارد و در مورد تغذیه خاک، الگوهای آب و هوایی، هرس و موارد دیگر تا حدودی حساس است.

تهیه قهوه های عمده و تخصصی

هنوز مشخص نیست که گیاه قهوه عربیکا از کجا سرچشمه گرفته است. با این حال، تحقیقات دکتر دیویس به این فرض معقول منتهی شده است که نتیجه «اتحاد ترکیبی دو گونه قهوه آفریقایی است: قهوه روبوستا و قهوه ناندی از دو نوع قهوه دیگر. گونه های نزدیک به هم (موجود یا منقرض شده). ژنتیک‌دانان قهوه احتمال می‌دهند که این اتفاق احتمالاً در منطقه‌ای که اکنون به‌عنوان اتیوپی شناخته می‌شود، یا منطقه اطراف مرز معاصر بین اتیوپی و سودان جنوبی رخ داده است: آنها این موضوع را از مقدار تنوع ژنتیکی مشخصی که در بین دانه‌های قهوه عربیکا در این منشاها وجود دارد، استنباط کرده‌اند. که برای هر جای دیگری از این سیاره منحصر به فرد است. سپس به یمن پیوند زده شد، جایی که برای اولین بار تجاری شد: دلیل اینکه آن را به جای می نامند، مربوط به دگرگونی است که به لطف کشاورزی یمن متحمل شده است (و هنوز یک نکته بسیار بحث برانگیز در مورد طبقه بندی این گونه است.)

در حالی که گونه های دیگر دارای 22 کروموزوم هستند، قهوه عربیکا دارای 44 کروموزوم است. همچنین محتوای کافئین بسیار پایین تری نسبت به دانه قهوه روبوستا دارد، که تنها یکی از معدود تمایز بین دانه های عربیکا و روبوستا است..

  • ۰۲/۰۵/۱۵
  • مریم سn

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی