قیمت طلا در کشور

قیمت دقیق طلا اعلام نرخ طلا

قیمت طلا در کشور

قیمت دقیق طلا اعلام نرخ طلا

قیمت بروز طلا و سکه قیمت دقیق طلا در ایران و انس جهانی طلا

  • ۰
  • ۰

چه چیزی در مورد قهوه عربیکا خوب است و چرا از آن به عنوان یک نقطه فروش استفاده می شود؟

بدون شک قبلاً "100% عربیکا" را روی بسته های قهوه دیده اید، و به ویژه در قهوه تخصصی بعید است که قهوه ای غیر از عربیکا پیدا کنید. این گونه به طور گسترده ای از نظر پیچیدگی طعم، شیرینی، تعادل و اسیدیته نسبت به همتای خود روبوستا برتر در نظر گرفته می شود - به ویژه زمانی که در کنار روبوستا قرار می گیرند. همچنین رشد و نمو قهوه عربیکا نسبت به انواع دیگر قهوه دشوارتر است و به همین دلیل دانه‌ها به عنوان یک کالای ممتاز در نظر گرفته می‌شوند و قیمت‌گذاری می‌شوند.

آیا تا به حال عربیکا با چیز دیگری ترکیب شده است؟

امروزه نمی‌توانید آن را به اندازه‌ای در دنیای تخصصی پیدا کنید، اما مخلوط‌های عربیکا-روبوستا هنوز هم رایج هستند، به خصوص برای اسپرسو، که در آن دانه‌های عربیکا برای طعم انتخاب می‌شوند در حالی که دانه‌های روبوستا برای افزایش کافئین، شدت و خامه اضافه می‌شوند..

در سطح ژنتیکی، برخی از انواع قهوه هیبریدی امروزی که هنوز عربیکا در نظر گرفته می شوند، مانند کاتیمور و سارچیمور، مواد ژنتیکی قهوه های روبوستا را در خود جای داده اند که به گیاهان اجازه می دهد حداقل برای مدتی نسبت به بیماری مقاوم باشند. با تهدید زنگ‌زدگی برگ‌های قهوه و سایر نگرانی‌های زیست‌محیطی که آینده قهوه را به خطر می‌اندازد، ادامه تحقیقات در مورد هیبریدهایی مانند این مهم است تا اطمینان حاصل شود که تولید قهوه قادر به ادامه حیات است.

قهوه عربیکا چیست؟

قهوه عربیکا (چه یک دانه، دم کرده در فنجان یا یک گیاه) به قهوه ای اطلاق می شود که از گونه گیاهی Coffea arabica می آید. Coffea Arabica یکی از دو گونه اصلی گیاه قهوه است که در سیاره ما رشد می کند، دیگری قهوه کافه کانفورا یا "Robusta" است. در حال حاضر حدود 60 درصد از قهوه‌ای که در جهان تولید می‌شود از گونه عربیکا است. در حالی که عربیکا به طور کامل بر تولید تسلط داشت، در دهه‌های اخیر در حال از دست دادن جایگاه خود (به معنای واقعی و مجازی) نسبت به روبوستا با تولید آسان‌تر بوده است..

  • ۰۲/۰۵/۱۴
  • مریم سn

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی